Home | Aikido | Aikido Copii | Taiji Quan | Stretching | Library
 
 

 

STRETCHING
STRETCHING
(anul nr.2 / 2017 - 2018)
 
 
Ziua
Orar
 
MARȚI
JOI
 
18.00 - 18.45
 
* Sâmbătă
 
07.30 - 08.30
 
Antrenamente se desfășoară în Sala de Sport a Colegiul Național Petru Rareș, Piatra Neamț. Intrarea se face prin dreptul terenului de sport (baschet) din spatele Hotelului Ceahlăul.
 
* Programul de Sâmbătă se țin pe Stadionul Ceahlăul, în aer liber, în zilele când nu sunt prins în derularea altor proiecte.
  ● vârsta minimă de înscriere - 16 ani.
  ● Daniel Ene, licențiat în Educație Fizică și Sport, Specializare Atletism.
Ce este Stretching-ul?
 
Stretching-ul este considerat a fi ultima modă a gimnasticii de întreținere, o formă specifică a practicilor gimnice moderne. Stretching-ul acționează asupra întregului aparat locomotor al omului (schelet, musculatură, articulații, ligamente) printr-un set de exerciții care conțin contracții, răsuciri, rotiri, extensii, flexiuni și întinderi executate în mod controlat și deliberat asupra unui mușchi ori asupra unor grupe de mușchi, ligamente și articulații. Scopul Stretching-ului e de a îmbunătății elasticitatea musculară, mobilitatea articulo-ligamentară și de a ranforsa zonele articulare. Aceste exerciții, pe lângă efectul de tonifiere al organismului, de ameliorarea a confortului corporal, ajută la dobândirea unui optim de sănătate, azi Streatching-ul fiind din ce în ce mai folosit chiar și în terapiile de vindecare-recuperare. 
 
Rezultatul acestei practici gimnice duce la un sentiment de autocontrol articulo-muscular crescut, flexibilitatea și gama de abilități dobândite aducând un echilibru interior, plus un confort psiho-somatic de invidat. Pe lângă rezultatele pozitive terapeutice aduse de această practică, Stratching-ul este foarte folosit în sportul de mare performanță, beneficiile aduse de această practică fiind dovedite științific de către cercetătorii din domeniul sportului de mare performanță. Pe lângă evidentel realizări, Stretching-ul influențează pozitiv sistemul cardio-vascular, limfatic, sistemului nervos și cel imunitar. 
 
Beneficiile aduse de Stretching:
   1 - dobândirea de mobilitate ligamentară, articulară, elasticitate musculară și ranforsarea aparatului locomotor ca unitate funcțională și anatomică;
   2 - eliminarea blocajelor și a dezechilibrelor din structura info-energetică a corpului, plus, stimularea sistemului cardio-vascular, limfatic, nervos, imunitar;
   3 - educarea posturilor și a atitudinilor corporale corecte, sănătoase;
   4 - practicând consecvent, Stretching-ul ... devine un real remediu holistic.
 
Echipamentul necesar: pantalon, tricou ori bluză cât mai lejere (să permită exercițiile de mobilitate), papuc sport fitness, saltea fitness, bandă elastică dublă hard (100-120cm), prosop, sticlă 1/2l apă.
 
Istoria Stretching-ului ... se pierde în timp. Practicile cele mai apropiate ca mijloace și scop se regăsesc tot în orient. După știința mea, practica cea mai fidelă Stretching-ului este Daoyin-ul, care, literalmente însemnează ... ”a ghida (a conduce) și a întinde” și, reprezintă una dintre cele mai vechi forme de gimnastică antică, cristalizarea ei realizându-se în spațiul Munților Wudang undeva între 300 și 200 î.e.n. Spus în cuvinte mai simple, Daoyin este una dintre cele mai vechi sisteme de Stretching, o gimnastică de întreținere combinată cu exerciții de respirație și conducere a Chi-ului. În China timpurie această practică mai era cunoscută sub denumirea de ”Yangsheng” sau ”arta care hrănește viața”. Până pe la 1600, Daoyin-ul era des folosit de terapeuți ca adjuvant în practicile medicale tradiționale chineze, scopul acestor elemente de gimnastică fiind acela de a cultiva sănătatea în conformitate cu sacrele învățături taoiste. Acest antic Stretching oriental cuprinde exerciții realizate din picioare, din șezut pe un cub sau așezat la nivelul solului pe un tatami, toate calibrate funcție de potențialul motric al pacientului și starea lui sănătate. Ceea ce este realmente specific Daoyin, e faptul că la clasica practică corporală, lecția se finalizează cu o serie de proceduri de automasaj, de stimulare a meridianelor și a unor puncte de acupunctură. Rudimentară la începuturile ei, Daoyin se dezvoltă din ce în ce mai mult, marea valoare a acestei practici corporale fiind aceia că nu a abdicat niciodată de la tradiția taoistă, acordajul omului cu universul fiind una dintre fundamentalele preocupări ale acestei antice practici gimnice.
Dan Ene - Mizuno
 
 

site actualizat în 03 septembrie 2017
copyright © 2007–2017 academia de arte marțiale mizuno - toate drepturile rezervate